Sokan a mai napig nem tudják pontosan, hogy is működnek vagy miért is használják őket tulajdonosaik. Ez egy olyan téma, amiről sokan nem szeretnek beszélni, mert a társadalom még nem is érte fel ésszel mire is valók a hallókészülékek. Sok ember úgy érzi ez egy olyan eszköz, ami miatt őt megbélyegzik, ezért sokan nem tesznek semmit a hallásuk megsegítésére.
Pedig a társadalom egyre elfogadóbb, egyre többször szembesülünk azzal, hogy az ügyfeleinket a családtagjaik, barátaik és vadidegen emberek is segítik a lehető legmegfelelőbb módon.
Ez mit is jelent ?
Most a lehető legegyszerűbb módon végig megyünk attól a pillanattól kezdve amikor is ügyfelünk érzékeli a hallása romlását.
Legyen bátor ügyfelünk neve X. X-nek nevezett bátor ügyfelünk most elmondja pontosan, hogyan is ment végig a felismeréstől, a lesújtó igazságon át, a megkönnyebbülésig. Elmondása szerint maga a tudat, hogy felismerje és beismerje Önmagának, hogy nem jól érti az unokái szavait vagy nem hallhatja már a madarak csicsergését a szabadban az volt a legrosszabb számára. Bátor ügyfelünk a felesége unszolására és családja támogatása hatására jelentkezett a magán hallásvizsgálatunkra .
Megtörtént a hallásvizsgálat, ahol kiderült a hallása állapota. Ezután X úr elmondta, milyen igényei vannak továbbá a beszédértésen kívül, amiket a kollégával átbeszélve megpróbáltak egyedileg az ő igényeire szabni. (Fontos kihangsúlyozni, hogy minden embernek egyedi hallása és igényei vannak, amiknek idő kell, mire megtalálják az arany közép utat.) X úr az első próbahordása után nagy mosollyal tért vissza hozzánk, hogy elmondhassa mennyivel könnyebb volt a mindennapi élete ez alatt az egy hét alatt. Ezután még kétszer találkozott X úr a kollégánkkal a próbahordás ideje alatt, akivel minden találkozón finomhangolták a készülékét. Családja elmondása szerint, amilyen makacs volt és a készülékek ellen érvelt folyamatosan még aznap reggel is mikor a vizsgálatra mentek, ahhoz képest aznap délután estig az unokáival volt és a következő napokban is . Ez azért nagyon fontos, mert X úr amióta érezte, hogy nem érti unokái hangjait azóta egyre kevesebbszer volt velük. De ez igaz a barátai társaságára is. Felesége szerint annyira bántotta, hogy nem érti az emberek beszédét, hogy zárkózott lett és minél jobban elvonult a külvilágtól annál rosszabbak voltak a mindennapjaik is . Hiszen a beszéd hiányában eltávolodtak egymástól csak a nagyon fontos dolgokról beszéltek azokról is csak annyit, hogy megbeszéljék hogy oldják meg. Amióta a készülékeit használja eljárnak a nyugdíjas klubba és mindennap az unokáikkal vannak. Ez egy siker sztori a sokból, amiben X úr rájött, hogy túl konok volt ahhoz, hogy elismerje segítségre van szüksége. X úr a barátaival újra felvette a kapcsolatot és mint kiderült többjüknek is szüksége volt segítségre, akik aztán jelentkeztek is vizsgálatra és készülék próbára. Mára már nekik ez egy rituálé hiszen együtt jönnek a készülékeik frissítésére .
X úr példa lehet azok számára, akik félnek eljönni hozzánk hallásvizsgálatra és hallókészülék próbára nehogy kiderüljön, hogy nekik is kell készülék. Viszont minél tovább várnak annál rosszabb lesz hallásuk és annál nehezebb lesz a készülékek beállítása egyénre szabottan.
A készülékek feladata, hogy a beszédértésen a kommunikáción és a mindennapi élethelyzetekben segítsék az ügyfeleink hallását.
Mi is a menete a készülékek kiválasztásának?
1., Elsőnek kell egy komplett hallásvizsgálat
2., A hallás görbéje fogja megmutatni a készülék típusát és fajtáját (ekkor választjuk ki a próbakészülékeket, belső vagy külső készülék, elemes vagy töltős)
3., Anatómiai szempont pl.: hallójárat mérete
4., Kézügyesség és a látás
5., Élethelyzetek ahol a készüléket használni fogja
6., Igények
Persze ezeket leírni tök egyszerűnek tűnik, de gondoljunk csak bele, amikor ott ülünk mi a szakemberrel szemben rengeteg kérdés merülhet fel bennünk. Amiket sokszor meg sem tudunk fogalmazni, hiszen ez egy újdonság amiről már hallottunk másoktól vagy láttunk másokon de eddig sose foglalkoztatott bennünket, hiszen nekünk jó volt a hallásunk.
Amiben tudunk segíteni :
1., A komplett hallásvizsgálat elvégzése, kiértékelése és elmagyarázása
2., A készülékek kiválasztása és betanítása akár egy segítő családtagnak is
3., Folyamatos kontroll és ellenőrzés, mind a hallásának mind a készülékeinek
4., Egyénre szabott hallókészülék állítás és a legmodernebb vizsgálati és hallást segítő eszközök
A készülékek próbahordása minden esetben ingyenes, a vizsgálatot csak abban az esetben kell a legvégén rendezni, amikor nem történik készülékrendelés.
Azok számára akik még többet szeretnének kihozni a hallókészülékeikből azok számára plusz eszközöket is ki lehet kipróbálni. Erről majd egy másik blogban fogunk írni .
Ne feledje a hallásán csak akkor tudunk javítani ha engedi és higgye el, egy próbát minden esetben megér még akkor is, ha már mi leszünk a sokadik audiológia ahova jön .
Családtagoknak :
Ha nem Önnek, hanem egyik családtagjának keres segítséget ezeket fontos tudnia:
Bejelentkezésnél a családtagja adatait kell megadni, ha idős emberről van szó és Ön intéz neki minden vizsgálatot akkor viszont az Ön telefonszámát adja meg .
A vizsgálatnál egy családtag bent lehet, hiszen a vizsgálat hosszú és kimerítő is lehet családtagja számára.
Nagyon sok információt fognak kapni a vizsgálatról és a készülékekről. ( használat, karbantartás és egyedi program használatok, mint a telefonos applikáció)
Használati útmutatót fognak kapni mindegyik készülékhez.
A 14 napos próbahordás ideje alatt több készüléket is kipróbálhat családtagja.
Minden próbahordásról dokumentáció készül, aminek a másolatát kézhez kapják rögtön.
Köszönöm, hogy eddig velem tartott a következő audiológiás blog a készülék típusokról fog szólni, remélem azt is ilyen odaadóan fogja olvasni .
Még egyszer köszönöm az idejét és figyelmét remélem hamarosan személyen is találkozhatunk üzletünkben.
Szabó Ádám
Cégtulajdonos