Ez a blog az első foglalkozásról szól, hogyan kezdődik a terápia.
Természetesen a gyermek a szülővel/szülőkkel érkezik hozzám. Én szeretem egyébként, ha minden alkalommal bent van a szülő, hiszen így látja, hogy haladunk, milyen gyakorlatokat, feladatokat végzünk.
Röviden beszélgetek a szülővel a gyermek beszédfejlődéséről, miben látja a nehézséget, mik az elvárásai a logopédiai foglalkozásokkal kapcsolatban. Közben a gyermeket rajzoltatom, hisz ez is nagyon sokat elárul róla.
Ezután következik- természetesen játékos formában- az aktuális beszédállapot feltérképezése: artikuláció, szókincs, nyelvhasználat. A gyermek életkorától függően elsősorban képekkel, utánmondással, önálló megnevezéssel.
Iskoláskorú gyermeknél osztályfokának megfelelő olvasás- és írásgyakorlatok is a felmérés részei.
A végén pedig átbeszéljük a szülővel/szülőkkel a terápia menetét, rendszerességét.
Nagyon fontosnak tartom, hogy már a legelején kialakuljon a szimpátia és az elfogadás a gyermek részéről, hiszen akkor fogunk tudni sikeresen és hatékonyan együtt működni.
Remélem felkeltettem az érdeklődésüket , várom mielőbbi találkozásunkat.
László Gyöngyvér